آهن و فولاد



مجموعه آزمایشگاه‌های بنیاد علوم کاربردی رازی، با امکانات گسترده و پیشرفته آزمایشگاهی و به عنوان یکی از معتبرترین مراکز آزمایشگاهی کشور، خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع آهن و فولاد؛ از مطالعه، ارزیابی و تعیین ترکیب شیمیایی سنگ آهن و مواد اولیه مصرفی صنایع فولاد تا آزمون‌های مورد نیاز بر روی قطعات صنعتی و همچنین مواد دیرگداز مصرفی صنایع فولاد را تامین می‌نماید.

همچنین مجموعه آزمایشگاه‌های این بنیاد قابلیت انجام آزمون‌های مختلف متالورژیکی، تعیین ناخالصی‌ها، بررسی عیوب محصولات فولادی و همچنین انجام کلیه آزمون‌های کنترل کیفیت و مطابقت با استانداردهای ملی و بین‌المللی انواع مقاطع و محصولات فولادی از قبیل میلگرد، تیرآهن، بیلت، انواع ورق و ... ، بررسی ضخامت، جنس و جرم پوشش ورق های گالوانیزه و مطابقت با استانداردهای مربوطه را دارا می‌باشد.



بنیاد علوم کاربردی رازی با بهره‌مندی از کارشناسان مجرب، امکانات آزمایشگاهی گسترده و با کمک اساتید معتبر دانشگاهی با سال‌ها تجربه در صنایع مختلف کشور، آمادگی همکاری با شرکت‌های فعال در صنعت آهن و فولاد و صنایع وابسته در زمینه بهبود کیفیت محصولات فولادی، افزایش راندمان خطوط تولید و رفع عیوب محصولات فولادی را دارا می‌باشد.