صنایع ساختمان، سیمان




با توجه به نیاز روزافزون کشور به سالیانه بیش از یک میلیون واحد مسکونی و از سوی دیگر پروژه‌های مختلف تجاری، اداری صنعتی و عمرانی؛ صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن یکی از صنایع فعال و در حال توسعه کشور در سال‌های اخیر بوده است. از سوی دیگر با توجه به الزام بکارگیری استاندارد‌های بین‌المللی و مقررات ملی ساختمان و ضرورت کنترل کیفیت مصالح مصرفی در پروژه‌های ساختمانی، وجود آزمایشگاه‌های مجهز و کارآزموده که توانایی انجام آزمون‌های متنوع مورد نیاز در این حوزه را در کوتاهترین زمان ممکن دارا باشند، از ضرورت‌های توسعه پایدار این صنعت می‌باشد.



مجموعه آزمایشگاه‌های بنیاد علوم کاربردی رازی با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته و کارشناسان کارآزموده و به پشتوانه بیش از سی سال تجربه مدیران ارشد خود در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی؛ قابلیت انجام کلیه آزمون‌های مورد نیاز پروژه‌های ساختمانی از آزمون‌های غیر مخرب (NDT) و بازرسی جوش و سازه‌های فلزی تا آزمون‌های کنترل کیفیت انواع مصالح فلزی، پلیمری و کامپوزیتی، بتن و ... را در کوتاهترین زمان ممکن دارا می‌باشد.

مدیریت ارشد بنیاد با درک شرایط پروژهای بزرگ ساختمانی، خدمات ویژه‌ای جهت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز این گونه پروژه‌ها فراهم نموده است.

همچنین در ارتباط با صنعت سیمان که یکی از صنایع اصلی کشور می‌باشد و ایران را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیمان در منطقه و جهان تبدیل نموده است. مجموعه آزمایشگاه‌های این بنیاد خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز از قبیل انجام آزمون‌های آنالیز ترکیب شیمیایی مواد اولیه، نسوز مورد مصرف صنعت سیمان، آنالیز و انجام آزمون‌های مورد نیاز بر روی قطعات مصرفی صنعت سیمان از قبیل گلوله آسیاب، چکش‌های سنگ شکن، گریت و لاینر ها، چرخ دنده‌ها و رینگ کوره و ... و ارائه راهکار بهبود کیفیت و افزایش عمر مفید این قطعات را ارائه می‌نماید.