شبیه سازی و طراحی فرایند تولید قطعات ریختگی


امروزه با توجه به پیشرفت‌های علمی در زمینه شبیه‌سازی فرآیندهای تولید و با وجود نرم افزارهای پیشرفته کامپیوتری؛ طراحی فرآیند تولید قطعات ریختگی با سعی و خطا، امری نامعقول و غیرمنطقی بنظر می‌رسد.

وجود ضایعات بالا در تولید قطعات ریختگی هزینه‌های بالایی را به‌همراه دارد که در صورت استمرار ، سوددهی و حیات اقتصادی شرکت را دچار بحران جدی می‌نماید. برای پیشگیری از بروز ضایعات و تولید قطعات ریختگی بدون ضایعات ، راهکار موجود شبیه‌سازی فرآیند ریخته‌گری قطعه مورد نظر از طریق نرم‌افزارهای شبیه‌سازی می‌باشد.

معمولا شبیه سازی قطعه چندین بار تکرار می‌شود که در هر تکرار بخشی از کاستی‌ها و ضایعات قطعه گرفته می‌شود. شبیه حالتی که قطعه چند بار ریخته شده و هر بار از طریق تجربه ، سعی و خطا ، بهره‌وری ریخته‌گری قطعه افزایش یافته و ضایعات آن کاهش می‌یابد.

از سوی دیگر، عدم وجود ضایعات در ریخته‌گری یک قطعه ، تضمینی برای بهترین کیفیت قطعه مورد نظر نمی‌باشد و قطعات ریختگی با درصد ضایعات مشابه می توانند دارای کیفیت های متفاوتی باشند.

برخی از متخصصان بنیاد علوم کاربردی رازی با حدود 50 سال تجربه طراحی فرایند تولید قطعات ریختگی در خدمت شما هستند.



ریخته‌گرانی که نرم فزار SUTCAST را تهیه میکنند، همیشه میتوانند اسکیس طراحی خود را برای ما ارسال نموده، مرتبا در طول سالیان متوالی در حال آموزش بوده و به کمک این نرم افزار و توصیه‌های ما، قطعات بدون ضایعات یا با حداقل ضایعات را با کیفیت مطلوب تولید کنند. در حقیقت بخش اعظم قیمت نرم افزار؛ مربوط به آموزش‌های دایمی کارکنان طراحی شرکت‌های دارنده نرم افزار می‌باشد.

شرکت‌هایی که علاقمند به تهیه نرم‌افزار نیستند می‌توانند از خدمات طراحی و مهندسی بنیاد بهره‌مند شوند. ما سلامت قطعات و ضایعات مورد قبول مشتری را از طریق طراحی‌های شبیه سازی خود تضمین می‌کنیم و به این ترتیب قطعات همواره برای بار اول و آخر تولید می‌شوند و هیچ مرحله سعی و خطا در این نوع خدمات وجود ندارد.

 



فرایند شبیه‌سازی قطعات ریختگی موجب کاهش زمان مراحل طراحی و تولید و افزایش کیفیت می‌شود و اجتناب از تکرارپذیری آن در تولید آزمایشی، دارای مزایای کاربردی دیگری نیز می‌باشد.

شبیه سازی اصولا ابزاری آموزشی است، زیرا کامپیوتر را می‌توان به صورت آزمایشگاهی برای یافتن راه حل‌های مختلفی در حل مشکلات تولید و دریچه‌هایی برای کسب صحت گواهی عملیات انجام شونده در نظر گرفت. صفحه نمایش کامپیوتر به صورت یک آزمایشگاه مجازی عمل نموده و دارای این مزیت است که به مهندس طراح فرایند تولید قطعه، نتایجی سریع، دقیق و با حداقل قیمت عرضه می دارد.

 

بنیاد علوم کاربردی رازی با در اختیار داشتن طراحانی، با تجربه ای بیش از 5 دهه در طراحی فرایندهای ریخته گری، آماده ارایه خدمات در زمینه‌های زیر است:

  • طراحی سیستم‌های راهگاهی و تغذیه‌گذاری قطعات ریختگی
  • طراحی نحوه جریان فلز مذاب در راهگاه‌ها، محفظه قالب و دیگر اجزای قطعات ریختگی
  • بررسی نحوه انجماد و سرد شدن قطعه ریختگی
  • بررسی عیوب احتمالی به وجود آمده در فرایند تولید و سلامت قطعه ریختگی
  • بررسی تنش های پسماند حاصل از سرد شدن مذاب قطعه ریختگی
  • بررسی یکنواختی خواص ساختاری مکانیکی قطعه بر اساس تطبیق این خواص با استاندارد های مورد درخواست مشتری
  • تعیین خواص مکانیکی قطعه بر مبنای شبیه سازی‌های کامپیوتری
  • بررسی عیوب موجود در قطعه بر مبنای آزمون مجازی اشعه X.
  • طراحی فرایند تولید قطعه بر مبنای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت‌های متقاضی با تاکید بر حذف یا کاهش خطاهای انسانی

ما در خدمت شما هستیم و صدق گفتار ما را می توانید آزمایش کنید.