صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی




کشور ایران با دارا بودن بیش از 65 نوع ماده معدنی، یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از حیث مواد معدنی می‌باشد. مهمترین معادن کشور شامل: ذغال سنگ، سنگ آهن، نیکل، کبالت، اورانیوم، طلا، نقره، سرب و روی، بوکسیت و انواع سنگ‌های ساختمانی می‌باشد. معدن و صنایع معدنی ایران یکی از صنایع در حال توسعه کشور می‌باشد که نیازمند فعالیت‌های تحقیقاتی و مهندسی گسترده جهت رسیدن به جایگاه مطلوب است.

مجموعه آزمایشگاه‌های بنیاد علوم کاربردی رازی با بهره‌مندی از جدیدترین تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در بخش آنالیز مواد معدنی نظیر: XRF ،XRD و ICP قابلیت انجام آنالیز و تعیین ترکیب شیمیایی و ساختار مینرالی مواد معدنی با بالاترین دقت و در کوتاهترین زمان ممکن را دارا می باشد.



همچنین آزمایشگاه‌های این بنیاد خدمات آزمایشگاهی متنوع نظیر تعیین خواص فیزیکی و مکانیکی، دانه بندی و درجه متالیزاسیون و ارائه راه کارهای بهبود کیفیت محصول، دانش فنی فرآوری و تغلیظ مواد معدنی را ارائه می نماید.

مجموعه آزمایشگاه‌های بنیاد علوم کاربردی رازی با دارا بودن استاندارد ISO/IEC 17025 از مرجع اعتبار بخشی Analitica روسیه تحت مرجع اعتبار بخشی ILAC، که اعتبار جهانی به نتایج آزمون های انجام شده در این بنیاد می‌بخشد، خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز شرکت‌های بازرسی بین‌المللی در حوزه مواد معدنی را ارائه می‌نماید.