تقدیر از پژوهشگران منتخب و آزمایشگاه های برتر شبکه آزمایشگاهی با حضور دکتر سورنا ستاری


به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم تقدیر از پژوهشگران منتخب و آزمایشگاه‌های برتر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ضمن بیان دلایل اهمیت ایجاد شبکه آزمایشگاهی در کشور افزود: آن چیزی که پژوهش را انجام می‌دهد، محقق و پژوهشگر است و دستگاه ها، صرفا ابزار هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی را شبکه‌ای بالغ توصیف کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان عضو باشگاه مشتریان این شبکه هستند و می‌توانند از خدمات بیش از 16 هزار تجهیز آزمایشگاهی در بستر شبکه آزمایشگاهی استفاده نمایند، سورنا ستاری ادامه داد: به صورت جدی از شبکه آزمایشگاهی حمایت میکنیم تا محققان در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

دکتر سورنا ستاری، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی را شبکه مهمی در حوزه فعالیت‌های پژوهشی دانست و افزود: «فعالیت‌های این شبکه باید به طور جدی گسترش و توسعه یابد». وی همچنین با بیان تخفیف ها و اعتبارات شبکه آزمایشگاهی برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران کشور، از عزم جدی آن معاونت برای کاهش هزینه‌های پژوهشی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی اعضای هیئت علمی می توانند از تخفیف 50 درصدی خدمات آزمایشگاهی با ثبت نام در باشگاه مشتریان این شبکه استفاده نمایند. وی این اعتبارات را برای اعضای بنیاد ملی نخبگان، اعضای باشگاه سرآمدان علمی و دانشجویان دکتری که در خارج از کشور تحصیل نموده‌اند تا 90 درصد اعلام کرد.

در ادامه این مراسم با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از پژوهشگران منتخب عضو باشگاه مشتریان و آزمایشگاه‌های برتر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شد.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم، دکتر رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، ضمن تشکر از حمایت‌های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گزارشی از روند رشد و دستاوردهای این شبکه ارائه کرد.

همچنین دکتر پرویز دوامی، رئیس هیئت مدیره بنیاد علوم کاربردی رازی، رتبه اول آزمایشگاه های عضو شبکه آزمایشگاهی، در بخشی از این مراسم، در ارتباط با نحوه مدیریت آزمایشگاه ها برای دستیابی به نتایج مطلوب، مطالبی را ارائه کرد.

منبع : شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی


نظر ها

نظر دیگران

هیج نظری جهت نمایش وجود ندارد!